Zelf een boek uitgeven? The Art of Creating Abundance wordt een feit!

0

Het werd wel weer eens tijd om wat te schrijven over de het boek wat we in samenwerking met Alexander Prinsen aan het ontwikkelen zijn. Zoals jullie weten heeft Alexander de afgelopen jaren over de hele wereld gereisd. Alles wat hij daar gezien heeft, mee heeft gemaakt en de kennis die is opgedaan heeft hij opgeschreven; er ligt dus een manuscript!

Mijn vrouw zei mij in de auto nadat we bij Alexander hadden gegeten, waarom gaan wij met Sustainable Junkies dat boek niet uitgeven? Ik keek haar wat warrig aan, wij? We zijn toch helemaal geen uitgeverij? Maar tegelijkertijd dacht ik ook, waarom niet? Tenslotte kun je alles leren en ja ik ken het gezegde: Schoenmaker blijf bij je leest! Maar in een wereld waarin alles verandert en de Uber’s en Airbnb’s van deze wereld schoppen tegen de gevestigde orde, wordt het misschien ook wel eens tijd om anders naar het uitgeven van een boek te kijken. Tenslotte zou het verhaal en de mens daarachter centraal moeten staan en niet het boek zelf.

Even een kijkje naar de traditionele uitgeverijen, zij beoordelen een boek intern (laten hem wellicht nog lezen door een aantal proeflezers), geven een voorschot aan de schrijver, gaan het boek opmaken, marketing strategie uitzetten en dan presenteren aan de potentiële lezers. Natuurlijk besef ik mij dat dit wat kort door de bocht is, maar soms is iets in Jip en Janneke taal uitleggen heel functioneel. Gedurende dit hele proces gaat de uitgever ervan uit dat hij weet wat de lezer wil (en wellicht weet hij dat ook wel heel goed) en zodra het boek uitkomt zal de verkoop dat bevestigen.

Wij hebben besloten om het anders aan te pakken. Hoe fijn is het als je van te voren al weet of mensen het boek willen lezen? Of er interesse in de persoon van Alexander is? Doormiddel van de crowdfundings campagne zorg je er niet alleen voor dat je financiering binnenhaalt om het boek werkelijk te kunnen uitgeven, je test ook direct of de inhoud van het boek aansluit bij de lezers en welke waarde dat vertegenwoordigd.

Daarnaast zien wij het boek enerzijds als een afsluiting van een periode van Alexander zijn reis en alle kennis die  hij heeft opgedaan, anderzijds is het de start van een nieuwe reis, namelijk het delen van zijn kennis.

We zijn druk bezig geweest de afgelopen periode om een mooie website op te zetten, het verhaal scherp krijgen en op papier zetten, artikelen herschrijven uit het boek om alvast aan jullie te kunnen laten zien, een pre-order pagina te lanceren en alles klaarzetten om volgende week woensdag live te gaan met de crowdfunding.

Kunnen jullie al iets bijdrage dan? JaZeker!

Wil jij helpen om 2 november en zo groot mogelijk bereik te genereren? Met je Social Media account (Facebook, Twitter of Tumblr) aan voor de Thunderclap en wij kunnen eenmalig op 2 november een bericht over het live gaan van de crowdfunding op je Social Media account plaatsen.

 

Share.

About Author